Sorry, you are not allowed to access this page.
Evaluarea stării de sănătate a angajaților atât la intrarea în câmpul muncii cât și la examinările periodice se face de către serviciul de medicina muncii. Rolul evaluărilor este atât profilactic în vederea depistării anumitor afecțiuni dar și în vederea identificării decompensărilor afecțiunilor deja existente. De asemenea, anumite afecțiuni sunt contraindicații relative astfel încât se va încerca reorientarea profesională a angajatului pentru ca sănătatea să nu ii fie pusă în pericol de către factorii de risc profesionali existenți la locul de muncă. Aici intervine rolul medicului de medicina muncii.
Desfășurarea controalelor medicale se poate face la sediul cabinetului de medicina muncii, dar și la sediul beneficiarului, așa numita muncă pe teren. Munca pe teren în medicina muncii presupune mobilizarea unei echipe complete formată din medicul de medicina muncii, psiholog și asistent medical. Totodată, angajatorul va trebui să ofere condiții optime pentru desfășurarea investigațiilor clinice și paraclinice ținând cont că echipa medicală se va mobiliza cu toată aparatura medicală din dotare: electrocardiograf, audiometru, glucometru, spirometru, viziotest e.t.c.
Avantajele desfășurării serviciilor de medicina muncii la sediul beneficiarului sunt importante. Procesul tehnologic nu este întrerupt iar angajatul nu va părăsi postul eficientizându-se timp.